Jakie pytania zadawać na rozmowie kwalifikacyjnej, aby zatrudnić najlepszą osobę do pracy?
Rozmowa kwalifikacyjna jest jednym z najważniejszych etapów procesu zatrudniania, ale jest też jednym z najbardziej nerwowych. Zebraliśmy listę naszych najlepszych pytań na rozmowę kwalifikacyjną, które pomogą Ci znaleźć odpowiedniego kandydata do pracy.
Czym jest proces rekrutacji?
Proces rekrutacyjny to proces poszukiwania i zatrudniania odpowiednich kandydatów do pracy. Rozpoczyna się od ogłoszenia, zwykle w formie opisu stanowiska i może obejmować badania przesiewowe, rozmowy kwalifikacyjne i selekcję kandydatów.
Rekrutacja to coraz ważniejsza część działu kadr. Jest to również jedno z najważniejszych zadań każdego działu HR, ponieważ to od niego ostatecznie zależy sukces firmy w przyszłości. Dobry proces rekrutacji doprowadzi do lepszej jakości pracowników, którzy z większym prawdopodobieństwem pozostaną na dłużej.
Pytania na rozmowie kwalifikacyjnej, aby zatrudnić najlepszą osobę do pracy
Proces rozmowy kwalifikacyjnej to nie tylko znalezienie najlepszego kandydata na dane stanowisko. Chodzi również o sprawdzenie, czy osoba, z którą rozmawiasz, dobrze pasuje do Twojej firmy. Najlepszym sposobem na to jest zadawanie pytań, które pomogą Ci osiągnąć ten cel.
Poniżej znajduje się kilka świetnych pytań, które pomogą Ci dowiedzieć się, czy kandydat byłby odpowiedni dla Twojej firmy:
Masz jakieś doświadczenie w tej branży?
Ile godzin tygodniowo możesz pracować?
Jakie są Twoje oczekiwania dotyczące wynagrodzenia?
Jakie są Twoje cele zawodowe?
W której z tych umiejętności masz doświadczenie?
Jaka jest Twoja dostępność?
Jaka jest Twoja ogólna dostępność na co dzień?
Kiedy najlepiej się z Tobą skontaktować?
Czy możesz podać mi listę swoich referencji i ich dane kontaktowe?
Czy możesz mi zapewnić?
Jak myślisz, co sprawia, że zespół odnosi sukcesy?
Co Cię motywuje?
Jaka jest twoja ulubiona część pracy tutaj?
Dlaczego opuściłeś swoją ostatnią pracę?
Jakie są najważniejsze cechy pracownika?
Najważniejszą cechą dobrego pracownika jest umiejętność uczenia się. Muszą być w stanie podjąć nowe zadania i obowiązki przy niewielkim przeszkoleniu lub bez niego. Powinni również umieć dobrze pracować w środowisku zespołowym, a także samodzielnie. Umiejętności komunikacyjne są również ważną cechą każdego pracownika.
Pracownicy, którzy mają te cechy, będą nie tylko dobrymi pracownikami, ale także świetnymi pracownikami, ponieważ mogą zrobić więcej niż tylko wymaga tego opis stanowiska. Więcej użytecznych wskazań w artykule napisanym we współpracy z proaktif.se/employer-